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NCIS
#307 : Code d'honneur

Synopsis: Le capitaine Tanner est kidnappé en plein jour sous les yeux de son fils de six ans qui prévient immédiatement le NCIS. Tanner travaillait sur un projet Secret-Défense nommé Honneur dont lui seul possédait les codes de protection. Pendant que Gibbs se prend d’affection pour le garçon surdoué, son équipe découvre que le projet honneur est piraté, menaçant ainsi la sécurité du pays. Et au fur et à mesure de l’enquête, Tanner incarne de moins en moins le profil de la victime.

Popularité


4.29 - 7 votes

Titre VO
Honor code

Titre VF
Code d'honneur

Première diffusion
01.11.2005

Première diffusion en France
22.09.2006

Vidéos

Tony/Ziva ~ Don't worry Tony. I got your back

Tony/Ziva ~ Don't worry Tony. I got your back

  

NCIS - That I Would Be Good

NCIS - That I Would Be Good

  

Plus de détails

Scénariste: Christopher Silber
Réalisateur: Colin Bucksey

Guests :
Jack Stehlin (Harry Wilder)
Michael Reilly Burke (Frank Connell)
Michael Bellisario (Charles Sterling)
Joseph Castanon (Zach Tanner)
Susse Budde (Laura Osgood)
Lauren Holly (Jennifer Shepard)
Paul Webster (Alex Tanner)
Brian Fitzpatrick (Willis Hirst)
Dominic Pace (Vincent Pazzo)
Mary Mouser (Kelly Gibbs)

Code d'honneur


[EXT. - PARC COLEMAN (fête forraine) - JOUR]


TANNER: Hé, Zach ! Zachary ! Qu'est-ce que j'ai dit sur le fait de partir comme ça ? Fais bien attention aux étrangers.
ZACH: Désolé.
TANNER: Tiens
ZACH: Hé, papa ! Les ballons, c'est pour les bébés.
TANNER: Ok ... et ta barbapapa ?
ZACH: Oh, non, c'est bon. On la partagera après mon tour.
TANNER: Je vais essayer de t'en garder. Elle semble terriblement succulente.
ZACH: Papa ... Après le tour, je te surveille.
(Zach monte sur le manège et regarde son père qui lui fait un petit signe de la main. Ensuite deux hommes approchent Tanner, et tout les trois partent laissant Zach tout seul.)
ZACH: Papa ! Papa !

[Générique ...]

[INT. - BUREAU DU NCIS - JOUR]


TONY: Toute une heure pour déjeuner, bizut ?
MCGEE: Ouai, euh, Ziva et moi sommes sortit. Elle m'a demandé de lui montrer le chemin le plus court pour venir travailler. Tu sais, elle conduit de mieux en mieux. Elle n'a presque pas violé de lois, cette fois-ci.
TONY: Attends, je résume. Ziva t'a demandé à toi, qui peut à peine te repérer dans l'Arsenal de la Marine, de lui montrer le meilleur chemin pour venir travailler ?
MCGEE: C’est ça.
TONY: Donc, et moi ? Je connais tous les raccourcis dans le métro. Je pourrais lui faire gagner dix minutes sur ses changements.
MCGEE: Je ne sais pas quoi te dire.
TONY: ça n'a aucun sens. Impressionnant, peut-être que je l'intimide ?
MCGEE: Ouai, je suis sûr que c’est ça.
TONY: C'est déjà arrivé avant. C'est un truc chimique. C'est dur à expliquer.
ZIVA: J'espère que tu vas essayer.
TONY: Ne refais jamais ça.
ZIVA: Désolée. J'étais si intimidée par ta présence, j'ai dû oublier. Sérieusement, Tony, je te fais mes excuses pour ne pas t'avoir demander conseil.
TONY: Ne t'inquiète pas.
ZIVA: Si j'avais su que tu te serais senti aussi « émasculé ». C'est ça ?
MCGEE: Oui, c'est ça.
ZIVA: Émasculé. Je te l'aurais demandé en premier.
TONY: Il faut un peu plus d'accent exotique et des déplacements silencieux à la Ninja pour m’émasculer !
ZIVA: Seulement un peu plus ? Comme c'est décevant.

TONY: Ne prends pas parti, bizut !
GIBBS: C'est parti. Nous avons une personne disparue aux manèges du parc Coleman à Arlington.
ZIVA: Un enfant ?
GIBBS: Le père. Le capitaine de corvette Alex Tanner. Disparu il y a une heure.
ZIVA: Répondez-vous toujours aux cas de personnes disparues si rapidement ?
GIBBS: Ce sont des circonstances spéciales, Ziva. Son fils de 6 ans a appelé le NCIS. Il est dans le parc, tout seul, il nous attend. DiNozzo, tu conduis.
TONY: Oh, je pense que McGee veut conduire, patron.
MCGEE: Euh, tu sais quoi, Tony, je préfèrerais vraiment que tu conduise.
TONY: Tu as peur de rencontrer une autre bouche d’incendie ? Parce que je suis sur que ce n’était pas ta faute. Attends, ça l'était, selon le rapport de police.
ZIVA: Je conduirai.
GIBBS: Un mot de plus, vous y allez à pied.
TONY: ça marche, patron. (Gibbs donne une tape dans le dos la tête à Tony) Je l'ai mérité.


[EXT. - A CÔTE DU MANÈGE (sur un banc) - JOUR
]

TONY: Salut, Zach. Je suis l’Agent Spécial DiNozzo, tu peux m'appeler Tony, ok ! C’est très bien d’avoir appeler le NCIS. Bon garçon. Bien, je sais c‘est vraiment effrayant, mais, je veut que tu sois courageux. Peux-tu faire cela ? Okay, je veux que tu repenses à nouveau à ce qui s'est produit aujourd'hui. Essaie de te rappeler les détails. Aucune réponse n’est mauvaise.

GIBBS: Que savons-nous ?
TONY: Rien. Je pense que le gosse est sous le choc.
ZACH: Non, je ne le suis pas. J'attendais que l’Agent DiNozzo me pose des questions.
TONY: Quel type de question devrai-je te poser ?
ZACH: Ce que j'ai vu. Pourquoi j'ai appelé le NCIS.
GIBBS: Qu'as-tu vu, Zach.
ZACH: Deux hommes nous observaient. Je pense qu'ils ont kidnappé mon père.
GIBBS: Décris-les.
ZACH: Lunettes noires. L'un avait une coupe militaire. L'autre était chauve.
TONY: Quel âge ?
ZACH: A peu près le votre. Ils avaient des Ipod aussi.
TONY: C'est comme un Walkman, patron. Un Ipod.
ZACH: Ils n'écoutaient que dans une oreille, comme ceci.
GIBBS: On revient dans une minute, Zach.
(Gibbs et Tony vont plus loin.)
GIBBS: Lunettes noires, oreillettes.
TONY: ça ressemble à des fédéraux.
GIBBS: Tu penses vraiment que le FBI arrêterai un homme et laisserai son enfant dans un parc, DiNozzo ?
TONY: Et bien, peut-être que notre Capitaine est allé faire un tour. Mon père m'a laissé dans un hôtel Hilton une fois, pendant deux jours. Il n'avait même pas réalisé que j'étais absent jusqu'à ce qu'il ait eu la facture du service d’étage.
ZIVA: Triste, mais instructif.
MCGEE: Patron, je viens juste de parler au supérieur du capitaine. Il est très inquiet. Apparemment, le capitaine Tanner travaillait sur un projet classé confidentiel de D.O.D. [Department Of Defence]
GIBBS: Quel projet, McGee ?
MCGEE: Il n'a pas voulu me le dire sans ligne sécurisée. Mais je vais le découvrir.
GIBBS: Et les vidéos des caméras de surveillance ?
ZIVA: La sécurité du parc me les a données.
GIBBS: Ok. Appelez la maman de Zach. Dites-lui qu’elle peut le prendre au NCIS.
MCGEE: (En bégayant) Euh … patron. Euh … sa mère est morte. Tuée il y a quatre ans dans un accident de voiture.
GIBBS: Des parents proches ?
MCGEE: Il n'y en a aucun. Il y a juste le Capitaine Tanner et son fils.

[INT. - BUREAUX DU NCIS - JOUR] 
     
TONY: Ces types sont vraiment des pros. Ils ont gardé leurs visages hors de portée des caméras. Tout ce que nous avons c'est la description de l'enfant.    
MCGEE: Bien, ça n'a pas l'air d'un kidnapping. Ils n'ont aucun pistolet, ils touchent à peine le capitaine.  
GIBBS: Ils ont dû menacer son fils.    
TONY: Ce qui explique pourquoi ils l'ont laissé seul dans le parc.   
GIBBS: Que sait-on sur le capitaine Tanner ?    
MCGEE: Et bien, patron, c'est une homme brillant. Deux doctorats de Caltech* en mathématique et en la théorie du chaos. J'ai déjà lu sa thèse en ligne. Il parvient à lier des effets non relativistes de quantum ... [*Institut Technologique de Californie] 
GIBBS: Bien, des choses utiles ici, McGee !    
MCGEE: Euh ... les trois dernières années, il a fait la liaison entre la Marine et une entreprise de la défense, Q & R Software. Euh, il était à la tête d'un projet appelé "Honor" [Honneur].   
GIBBS: Qui est ?    
MCGEE: Classé secret. J'ai passé un appel au centre de sécurité. Personne n'a pu me répondre. Alors j'ai pensé que je devrais leur rendre visite.    
GIBBS: Ouais, c'est une bonne réponse. Tony, accompagne-le.    
ZIVA: Voici le portrait robot d'après la description de Zach. Le garçon a une mémoire remarquable. Il y a également quelqu'un ici de la sécurité sociale pour lui.    
GIBBS: Services, Ziva. La sécurité sociale est pour les personnes âgées.    
ZIVA: C'est noté. Est-ce que vous voulez que je le dise au garçon ?    
GIBBS: Non, je m'en charge. Assieds-toi là. Lance un avis de recherche sur les deux inconnus. (A Zach) Hé, Zach, joli travail pour le portrait, mec.   
ZACH: Merci. Ce sont les services sociaux, hein ?    
GIBBS: Mm-hmm. Ouais, ils vont prendre soin de toi jusqu'à ce que ton père revienne.   
ZACH: Je peux prendre soin de moi tout seul.   
GIBBS: Je n'en doute pas.   
ZACH: Mais je dois quand même y aller.    
GIBBS: Ouais, ça ne sera pas long. Allez.     
ZACH: Et si ... Et si vous ne retrouvez pas mon père, Agent Gibbs ?    
GIBBS: Je le trouverai, Zach. Je le trouverai. Et si jamais tu as besoin de moi ou bien si tu veux juste parler un peu, tu appelles, ok ? 
(Gibbs lui donne sa carte ...)  

[INT. - LE HALL DE Q&R SOFTWARE - JOUR]       
     
LAURA: Désolé de ne pas avoir appelé directement, Agent McGee. Nous avons eu quelques problèmes ici.   
MCGEE: Quel genre de problèmes ?   
LAURA: Franchement, je n'en ai aucune idée. Je ne suis que l'assistante de Mr. Connell. Je suis sûre qu'il pourra ...   
(Panne de courant, toutes les lumières s'éteignent)   
LAURA: ... ça, euh, n'arrête pas depuis la dernière demi-heure. Ils devraient rétablir le courant sous peu. 
(Les lumières se rallument, et Tony et Laura sont côte à côte ...)   
TONY: Vous allez bien Mlle Osgood ?    
LAURA: Euh, appelez-moi Laura.    
TONY: Laura.    
FRANK: Mlle. Osgood. Je vais m'en occuper. Franck Connell, Q&R Software. Vous êtes très rapides.       
WILDER: Nous venons juste de trouver l'origine de l'intrusion il y a une heure.     

[INT. - LE BUREAU DE FRANK CONNELL - JOUR]      
     
WILDER: A 3h00 ce matin, notre réseau a été piraté. Nous n'avions pas détecté l'intrusion avant d'essayer de rebooter notre serveur principal pour maintenance.   
FRANK: Depuis lors, nous sommes surchargés de travail en traquant les virus qui se sont installés dans notre système.   
MCGEE: Savons-nous quelles données ont été compromises, capitaine ?    
WILDER: Il est clair qu'ils cherchaient une copie d'Honor, mais heureusement, il est protégé par une clé qui est en-dehors de notre système. .    
TONY: Une "clé" qui ne sonne pas vraiment très high-tech.     
FRANK: Une clé algorithme asymétrique qui est assignée à la mémoire.    
WILDER: Sans elle, nous ne pouvons accéder au logiciel pour travailler. Vous n'auriez que des zéros et des uns. Totalement sans valeur.    
FRANK: Donc, vous voyez, le NCIS n'a pas à s'inquiéter, messieurs.    
TONY: Génial. Excepté que ce n'est pas pour ça que nous sommes là.  
MCGEE: Qui à la clé d'Honor assistée à la mémoire ?    
WILDER: Notre chef de projet, le capitaine de corvette Tanner.    

[INT. - VOITURE DU NCIS (en mouvement) - JOUR]     
      
(Gibbs conduit et voit l'iPod de Zach sur le siège passager, le prend, met un écouteur et écoute la musique qui est assez forte et relâche l'iPod pour le remettre sur le siège, le téléphone sonne, Gibbs décroche tout en conduisant.)  

GIBBS: (Au téléphone) Oui, Gibbs.    
TONY: On a peut-être un problème, patron.    
GIBBS: Peut-être ?    
TONY: La clé d'Honor sur laquelle le capitaine Tanner travaillait a peut-être était volée. Ils essaient d'en avoir confirmation.   
GIBBS: Qu'est-ce que c'est censé faire ?    
TONY:  Juste casser tous les cryptages utilisés à l'heure actuelle.    
GIBBS: Bien, oui, DiNozzo, je dirais que ça ressemble à un problème.    
TONY: C'est pire, patron. Selon les gens d'ici, le capitaine Tanner est le seul capable de le faire fonctionner.  
GIBBS: Très bien, je vous rejoins. Je dois juste rapporter le machin-pod à Zach d'abord.      

(Gibbs raccroche mais le téléphone ressonne juste deux secondes après.)

ZACH: (Au téléphone) Agent Gibbs !      
GIBBS: Tu appelles à propos de ton baladeur que tu as laissé sur mon bureau ?
ZACH: Non. Il est là. L'homme du parc.    
GIBBS: Passe moi l'agent des services sociaux qui s'occupent de toi, Zach.    
ZACH: Je ne suis pas dans leurs bureaux. Dès que je l'ai vu, je suis parti.    
GIBBS: Où es-tu ?    
ZACH: Dehors, dans la rue.    
GIBBS: Zach, je suis à quelques blocs de toi. Reste où tu es. 
ZACH: Je ne peux pas. Il s'en va.      
GIBBS: Zach, écoute moi !    
GIBBS: Je veux que tu ...     
ZACH: Il sait où est mon père ! On ne peut pas le laisser s'en aller. Dépêchez-vous !     
GIBBS: Zach !     

[EXT. - DEVANT LE BATIMENT DES SERVICES SOCIAUX - JOUR]      
      
(Zach raccroche et cours vers l'homme qui a kidnapper son père, Gibbs arrive à la hauteur de la rue et descend de la voiture en courant pour chercher Zach. L'homme prend l'enfant et essaye de le mettre dans la voiture mais Gibbs essaye de le stoper de loin ...)    

ZACH: A l'aide ! A l'aide !     
(Des hommes tirent sur Gibbs et il réplique en évitant de tirer sur Zach ...)   
GIBBS: NCIS ! Laissez partir le gamin !    
ZACH: Gibbs !
(Zach se défend à sa manière et arrive à s'enfuir, et cours vers Gibbs qui le protège comme il peut ...)
PAZZO: Petit salaud ! (L'homme tire dans leur direction.)    
(Les hommes montent dans le 4x4 et s'enfuient à toute vitesse.)    
WILLIS: Allez ! Allez ! Allez !     
(La voiture disparaît, Gibbs continue de garder Zach dans ses bras ...)
GIBBS: ça va aller. 

[INT. - BUREAUX DU NCIS - JOUR]      
       
TONY: Les nouvelles recrues sont de plus en plus jeunes, n'est-ce pas, Madame le Directeur ?    
SHEPARD: Apparemment vous n'avez pas eu le mémo, Agent DiNozzo.    
TONY: Quel mémo ?    
ZIVA: Celui qui explique que la prochaine personne qui l'appelle "Madame" aura "sa quille reportée"* ... peut importe ce que cela veut dire. [*Quille = fin de service]   
TONY: C'est, euh ...    
SHEPARD: Désagréable. Dites à Gibbs que je le veux en haut.    
GIBBS: Que voulait le Directeur.    
ZIVA: Vous ... en haut. Je ferais mieux d'aller voir ces portraits-robots.    
TONY: J'ai un AR pour la Chevrolet Suburban noire, patron, mais sans les plaques d'immatriculation.     
GIBBS: DiNozzo, tu vas passer les prochaines 24h à vérifier chacun d'entre eux dans les états de Virginie, du Maryland et de la capitale.     
TONY: C'est quasi-impossible - Je suis dessus.    
GIBBS: (A Zach) Surveille-le pour moi. Je reviens tout de suite.      
(Gibbs part pour rejoindre le Directeur.)   
TONY: Tu sais, il voulait rire quand il t'a dit de me surveiller.    
ZACH: Je ne me souviens plus de quand Gibbs me les a demandées, mais je crois avoir les bons.     
TONY: Les bons quoi ?    
ZACH: Les numéros ... ceux de la plaque d'immatriculation.       
(Flash back ...)    
ZACH: J'avais peur, mais je me souviens de la plupart.    
TONY: Bien joué, Zach ! Mon pote. (Tony met un poing en avant.) Allez, tope-là ! Allez tope-là ! Ok, je t'apprendrai. Bon boulot.  

[INT. - COULOIR DEVANT LE MTAC - JOUR]     
     
SHEPARD: J'ai toujours admiré ta façon d'être avec les enfants. Tu as déjà pensé à en avoir ?   
GIBBS: C'est une proposition, Jen ?    
SHEPARD: Non, ce n'était pas une proposition, Jethro. C'était juste une remarque.
GIBBS: Tu sais pourquoi je m'entends si bien avec les enfants ? Parce que quand ils mentent, ils finissent toujours par se sentir coupables et l'avouer. Tu voulais me voir ?
SHEPARD: J'ai passé la dernière heure en vidéoconférence avec les Directeurs du FBI, de la NSA, de la Sécurité Intérieur.     
GIBBS: C'est un genre de thé-dansant.   
SHEPARD: Si le projet Honor est compromis, ça affaiblira nos réseaux. Ils veulent tous avoir cette affaire sous leur juridiction.     
GIBBS: Et tu as dit ...    
SHEPARD: Que mon meilleur agent travaille dessus. Maintenant, dis-moi que tu as quelque chose.    
GIBBS: C'est le même homme qui a kidnappé le capitaine et essayé de s'en prendre à son fils.   
SHEPARD: As-tu considéré que le capitaine Tanner n'avait peut-être pas été kidnappé ?   
GIBBS: Oui.   
SHEPARD: Et ?    
GIBBS: Je n'y crois pas.  
SHEPARD: Ton fameux instinct ?   
GIBBS: Non. Son fils.     
      
[INT. - LABO D'ABBY - JOUR]     
     
GIBBS: Abs, donne-moi de bonnes nouvelles.    
ABBY: Oh mon dieu. J'ai reçu cet e-mail qui disait que j'avais peut-être gagné 50 millions de dollars et je suis vraiment très très excitée. Oh, tu voulais parler de l'affaire ? J'ai parcouru les rapports de sécurité de Q&R. C'est un peu le Fort Knox des systèmes de sécurité.
MCGEE: Anti-virus de nouvelle génération, détection d'intrus ...    
ABBY: Programmes de cryptage, ACLs, pare-feu et tout le bazard ...       
GIBBS: Hé, hé !    
ABBY: Euh, ok ... personne ne peut pénétrer dans ce système, Gibbs. Il pourrait être désactivé si quelqu'un a des autorisations assez élevées.  
GIBBS: C'est quelqu'un de l'intérieur.   
ABBY: Q&R est surveillée 24h/24 et 7j/7. Tous les employés ont des mots de passe pour accéder au système. 
MCGEE: Comme des empreintes digitales, chaque touche pressée est enregistrée pour la postérité.   
ABBY: À 3h00, ce matin, quelqu'un a implanté un virus dans le réseau. Il a coupé le système de sécurité pendant exactement une heure.
MCGEE: Assez longtemps pour qu'un hacker puisse pénétrer le réseau, enlever le logiciel et mettre le virus.  
GIBBS: Qui ?   
CHIP: Le virus provient du poste du capitaine Tanner, monsieur.    
GIBBS: Quelqu'un pourrait l'avoir utilisé.   
CHIP: Non, monsieur. Les données sont très claires. Laissez-moi préciser que le système de sécurité de Q&R a été conçu pour être précis dans ce genre de circonstances, monsieur ... 
ABBY: Chip !    
MCGEE: Pourtant, il a raison à propos du dévelopement, patron.    
GIBBS: Qui l'a développé ?    
MCGEE: Euh, l'équipe de gestion des risques de Q&R, mais tous ses membres sont des forces de l'ordre ou militaires du plus haut niveau.  
GIBBS: Le Capitaine Tanner était d'un grade élevé, aussi.   
MCGEE: Tony est en train de revoir les déclarations des employés. Je suis en train d'examiner tous les ordinateurs, mais le virus a effacé beaucoup de fichiers. Ce n'est pas bon signe pour le Capitaine, patron.     
GIBBS: (A Chip) Enlève-moi cette saleté de tes lèvres !  
CHIP: Saleté ?     
      
[INT. - BUREAUX DU NCIS - JOUR]       
      
(Les portes de l'ascenseur s'ouvre ...)    
LAURA: Je sens que je vous ai fait perdre votre tems, Agent DiNozzo.   
TONY: Ne dites pas cela. Vous avez été géniale.    
LAURA: Je me sens si mal pour ce pauvre petit garçon.    
TONY: Et bien, écoutez, si vous pensez à quoi que ce soit ... Passez-moi un coup de fil, de jour comme de nuit. Mon numéro personnel est au dos.

(Les portes de l'ascenseur se ferme et Tony repart dans son bureau ...)
   
TONY: Où étais-tu passée ? J'aurais pu avoir besoin d'aide avec ces entretiens.     
ZIVA: Oh ? Tu semblais très occupé avec elle.   
TONY: Fais gaffe à tes allusions sexuelles quand tu es près du gosse. Il a eu une dure journée.     
ZIVA: Il le vit mieux que beaucoup d'adultes. Il est costaud.   
TONY: Tu as vu sa façon d'agir avec moi ?     
ZIVA: Je crois que c'est parce qu'il ne t'aime pas, Tony.  
TONY: Les enfants m'adorent.    
ZIVA: Non, pas du tout !    
TONY: Zach.  Zacharoo, mon pote. Viens ici, mec. J'allais attendre jusqu'à demain que tout le monde soit là mais comme tu as été un brave petit garçon et vu à quel point tu nous as aidés, je vais faire de toi, un agent d'honneur du NCIS. 
(Tony lui donne une feuille d'un faux diplôme du NCIS ...)    
ZACH: Merci. Je dois aller aux toilettes.     
(Ziva rigole ... Zach lui va vers les WC.)   
ZIVA: Oui, Tony. Je me trompais. Ton comportement envers les gosses n'a égal que ton comportement avec les femmes.   
TONY: Il est sujet à beaucoup de stress.    
GIBBS: Où est Zach ?    
TONY: Pause pipi, patron.    
GIBBS: Tu vas parler ?     
ZIVA: J'ai identifié un des suspects. Son nom est Vincent Pazzo. D'origine italienne. Mercenaire en freelance. Des opérations secrètes surtout. Certaines de nettoyage.    
TONY: Comment t'as découvert ça ?    
ZIVA: J'ai envoyé les portraits-robots de Zach à certaines personnes qui me devaient une faveur.    
TONY: Et bien, si il a le programme Honor et le gars qui sait le faire fonctionner, alors pourquoi s'en prendre au gosse ?  
GIBBS: Pour l'obliger à coopérer.   
ZIVA: Donc il y a une possibilité que le capitaine Tanner ait fait tout cela pour que ça ressemble à un kidnapping.     
GIBBS: Baisse d'un ton.      
TONY: Chut.    
ZIVA: C'est ce que je dirais si c'était mon opération. Les autorités cherchent un kidnappeur alors qu'elles devraient chercher un traître.     
GIBBS: ça ne semble pas vrai, Ziva.    
ZIVA: ça n'est pas obligé de sembler vrai, pour l'être vraiment, Gibbs.  

[INT. - MAISON DE GIBBS - NUIT]       
        
ZACH: Gibbs ... Puis-je vous poser une question ?    
GIBBS: Ouais, vas-y.    
ZACH: Comment allez-vous sortir tout ça quand ce sera fini ?     
GIBBS: Bonne question. Je ne sais pas. Je n'y ai pas encore pensé.   
ZACH: Vous pourriez utiliser une grue ou quelque chose dans le genre ?    
GIBBS: Ouais. Je pourrais, euh, faire une rampe. Casser ce mur. Et le hisser dehors.    
ZACH: J'ai fait de la voile une fois avec mon père et le Capitaine Wilder. ça ne s'est pas très bien passé.  
GIBBS: Tu as eu le mal de mer.   
ZACH: Mon père, oui. Le Capitaine Wilder a pensé que c'était drôle, vous savez, mon père étant dans la Marine ...  Vous allez le trouver, d'accord ?    
GIBBS: Oh, ouais. Ne le trouverons.    
ZACH: Promis ?    
GIBBS: Oui. Promis. Je te le promets. Tu veux me donner un coup de main ?    
ZACH: Hmm. Je ne sais pas comment.    
GIBBS: Vas par là.   
ZACH: Je ne veux pas tout abîmer.    
GIBBS: Tu ne vas rien abîmer du tout. Viens ici. Tu vois ? Il faut que tu aies toujours le même grain de bois. Place ta main ici. Mets tout ton poids dessus. Dans les deux sens, tout doucement.


[INT. - BUREAUX DU NCIS - JOUR]      
     
ZIVA: Où est Gibbs ?    
MCGEE: Euh ... chez lui, avec Zach. Qu'est-ce qu'il y a ?    
ZIVA: Les relevés bancaires du Capitaine Tanner. Est-ce que les américains vident toujours leurs comptes avant d'emmener leurs enfants au parc ?  
MCGEE: Tu plaisantes ?    
ZIVA: Son compte épargne, compte-courant, actions. En tout 23.000 $.   
MCGEE: Gibbs ne va pas aimer ça.    
ZIVA: Nous allons résoudre cette affaire pour lui faire plaisir ?    
TONY: J'ai repéré le 4x4 Chevrolet. Zach a oublié deux nombres de la plaque, mais j'ai retrouvé le véhicule. Voiture de location, hors du Maryland. Fausse carte d'identité, carte de crédit volée, mais c'est notre autre kidnappeur. 
MCGEE: La voiture est-elle équipée d'un système de navigation, pour qu'on puisse utiliser le GPS ?   
TONY: Deux mots pour toi, McGee : "Lo" and "Jack"*. [*LOJACK : système de localisation de voiture volée.    
MCGEE: C'est un seul mot.  
ZIVA: Comment ?   
TONY: C'est, euh, peu importe. On l'a retrouvé dans un parking à quelques km d'ici.
GIBBS: Joli travail, McGee.    
MCGEE: Quoi ?    
GIBBS: Allez-y, bougez vous !    
ZIVA: Où est l'enfant ?    
      
[INT. - LABO D'ABBY - JOUR]      
     
DUCKY: Maintenant cherche la pièce de monnaie, Mais ... voilà ... ça, mon jeune ami, c'est magique. Bon, un vrai magicien ne révèle jamais les secrets de ses tours qu'à d'autres magiciens. Mais aimerais-tu apprendre ? 
ZACH: Elle est dans cette main, j'ai juste ?   
DUCKY: En effet, oui. (Le jeune garçon s'éloigne ...) Il est très observateur.
ABBY: Ne te rappelle-t-il pas quelqu'un ?     
DUCKY: Ah, très bien.   
      
[INT. - GARAGE - NUIT]      
     
TONY: (Au micro/oreillette) Je le vois, patron. 4x4 noir, plus de vitre arrière. Un des suspects est dans le véhicule. On y  va maintenant ?  
GIBBS: Attends. Nous sommes presque en position.     
TONY: (Au micro, à Gibbs) Compris. (A Ziva) Tu es sûr que tu ne serais pas mieux avec McGee ? Je veux dire, vous deux, vous semblez bien vous entendre, et euh ... nous sommes sur le point de donner l'assaut au véhicule. Qui sait ce qu'il va se passer.   
ZIVA: Ne t'inquiète pas, je couvrirai tes arrières.
TONY: Ha ! Mes arrières. Écoute, demoiselle. Si quelqu'un doit couvrir quelqu'un, c'est moi qui te couvrirai.     
MCGEE: (Au micro) En position, patron.      
GIBBS: (Au micro) Allez-y !     
(Tous les agents se dirigent vers le 4x4, mais le suspect a déjà été tué d'une balle dans le crâne.)  

[INT. - SALLE D'AUTOPSIE - JOUR]    
      
DUCKY: Ah Ziva, quel plaisir.    
ZIVA: Dr Mallard.   
DUCKY: Oh, Ducky, s'il te plaît.    
ZIVA: Ducky.
GIBBS: Avez-vous fini avec ce jeu de noms ?   
DUCKY: Ouais, euh, notre invité a quitté ce monde, il y a seulement quelques heures. Mais il a vraiment souffert avant de mourir. Il semble avoir été blessé. Une fois. La balle s'est logée sous son os scapulaire. L'omoplate.      
GIBBS: Doc, je vais supposer que cette balle vient de mon SIG.   
DUCKY: Ouais, quant à la blessure mortelle, ce cercle autour de la blessure d'entrée suggère ....    
ZIVA: Un silencieux a été utilisé, ça a été fait dans la précipitation par une personne peu expérimentée. Si un professionnel avait fait ça, il n'aurait pas laissé de trace. Il est désordonné. La signature d'un amateur. Si ça avait été moi, je n'aurais pas laissé de trace. Il y a littéralement des douzaines de manières efficaces pour éliminer une cible sans soulever le moindre soupçon. L'overdose d'héroïne est populaire, mais exige une utilisation antérieure connue. Naturellement, quelque chose comme l'insuline ou le potassium peut être employé pour suggérer la mort par causes naturelles. 
DUCKY: Je dois vraiment t'inviter à dîner. Mère adorerait parler avec toi.   
GIBBS: Ils ont nettoyé derrière eux. Je l'ai blessé quand il a essayé de kidnappé Zach. Il est devenu un handicap.
ZIVA: A nouveau, je suggère que le Capitaine Tanner est impliqué. De toute évidence, il a volé le logiciel. Il a vidé ses comptes bancaires. Il a probablement tué cet homme. Vous devez admettre, du point de vue d'un enquêteur, tout est contre lui. (Long silence) Ou pas.  

[INT. LABO D'ABBY - JOUR]      
     
GIBBS: Abby ?!      
CHIP: Au laboratoire de balistique, monsieur.    
GIBBS: Vous avez été militaire ?    
CHIP: Non, monsieur. J'ai été réformé.    
GIBBS: Arrêtez le garde à vous.   
CHIP: Je crois juste que c'est la bonne position, monsieur.    
ABBY: Quoi ? Zach, n'est pas là ?      
GIBBS: Abby, tu hurles.    
ABBY: Oh, désolée. Où est-il ? 
GIBBS: Il est en haut.    
ABBY: C'est un gentil garçon. Il te ressemble. Il est comme un Mini-Gibbs. Austin Powers ?    
GIBBS: Est-ce que tu appelles Zach un Mini-Moi ? [Référence au film Austin Powers]     
ABBY: Gibbs, je suis impressionnée par ta culture populaire.     
GIBBS: Parle moi de l'arme.   
ABBY: Ok. Le Makarov 3-80 correspond à la balle retrouvée sur le corps en bas. Et ce mauvais garçon qu'on a sorti de son épaule, provient de ton SIG.  
GIBBS: Aucunes empreintes sur le 3-80 ?    
ABBY: Seulement celle du mort.    
GIBBS: Dis-moi que tu as autre chose ?    
ABBY: J'ai autre chose.    
GIBBS: Qu'est-ce que c'est ?    
ABBY: Chip a rasé sa moustache.    
GIBBS: Je n'avais pas remarqué.    
CHIP: Il n'avait pas remarqué ?    
ABBY: Il ne remarque pas les choses sans importance, Chip. Désolée, Chip. Je ne voulais pas dire ça.  

[Suite à completer]

MUSIC IN:    

     
 EXT. COLEMAN PARK – DAY     
     
  (SFX: CARNIVAL B.G.)   
TANNER: Hey Zach!   Zachary!  What did I say about wandering off like that?  You have to be careful of strangers.    
ZACH: Sorry.      
TANNER: Here.    
ZACH: Uh, Dad?  Balloons are for babies.    
TANNER: Right.  What about that cotton candy?  Is that still…    
ZACH: Oh, no.  That’s fine.  We could share it after my ride.    
TANNER: I’ll try to save you some.  It looks awfully good to me.    
ZACH: Dad!  After the ride!  I’ll be watching you.    
  (MUSIC OVER ACTION/ZACH RIDES THE CAROUSEL)   
  (F/X: MEN APPROACH TANNER)   
ZACH: Dad!      
     
  (PASSAGE OF TIME)   
     
ZACH: Dad!    
     
  (MUSIC OUT)   
     
  (THEME MUSIC UP OVER OPENING TITLE/SCENES/ CREDITS AND OUT)   
     
 MUSIC IN:    
     
 INT. SQUAD ROOM – DAY     
     
  (SFX: ELEVATOR DINGS/DOORS SLIDE OPEN)    
 “HONOR CODE”    
     
TONY: A whole hour for a lunch run, Probie?    
MCGEE: Yeah, while Ziva and I were out, she asked me to show her the best routes to work.  You know, her driving’s gotten a lot better.  Barely broke any laws this time.    
TONY: Let me get this straight.  Ziva asked you, who can barely navigate the Navy Yard, to show her the best way to work?    
MCGEE: That’s right.    
TONY: Well, what about me?  I know every shortcut in the metro area.  I could shave ten minutes off her commute like that!    
MCGEE: I don’t know what to tell you.    
TONY: It doesn’t make any sense.   Unless -- maybe I intimidate her.    
MCGEE: Yeah, I’m sure that’s it.    
TONY: I’ve seen it happen before.  It’s a chemical thing.  Hard to explain.    
ZIVA: I do hope you try.    
TONY: I told you not to do that again.    
ZIVA: Sorry.  I was so intimidated in your presence, I must have forgotten.  Seriously, Tony.  I do apologize for not asking your advice on my commute.    
TONY: Don’t worry about it.    
ZIVA: If I would have known you would have felt so… emasculated… is the word?      
MCGEE: Yes, it is.    
ZIVA: Emasculated, I would have asked you first.    
TONY: It takes a little more than an exotic accent and some stealth ninja moves to emasculate me.    
ZIVA: Only a little more?  How disappointing.    
  (MCGEE CHUCKLES)   
TONY: Don’t take sides, Probie!    
GIBBS: Gear up.  We have a missing person.  Coleman Park Carousel in Arlington.    
ZIVA: A child?    
GIBBS: Father.  Lieutenant Commander Alex Tanner.  Disappeared an hour ago.    
ZIVA: Do you always respond to missing person’s cases so promptly?    
GIBBS: Special circumstances, Ziva.  His six year old son called NCIS.  He’s in the park, alone, waiting for us.  DiNozzo, you drive.    
TONY: Ooh, I think McGee wants to drive, Boss.      
MCGEE: Ah, you know what, Tony?  I would really rather have you drive.    
TONY: Afraid you’re going to run over another fire hydrant?  Because I’m sure that wasn’t your fault.  Wait.  It was, according to the police report.    
ZIVA: I’ll drive.    
GIBBS: One more word, you’re all walking.    
TONY: You got it, Boss.(BEAT)  I deserved that. (ELEVATOR DOOR SLIDES SHUT)   
     
  CUT TO:     
     
 EXT. CAROUSEL – DAY     
     
  (INTERCUT FLASHBACK SCENE)   
     
TONY: Zach, hey.  I’m Special Agent DiNozzo, you can call me Tony, okay?  That’s a smart thing to do, calling NCIS.  Good boy.  All right, I know this really scary, but I want you to be brave.  Can you do that?  Okay, I want you to think back to what happened today.  Try to remember the details.  There’s no wrong answer here.     
GIBBS: What do we know?    
TONY: Nothing.   I think the kid’s in shock.    
ZACH: No, I’m not.  I’m waiting for Agent DiNozzo to ask me a question.    
TONY: What kinds of questions was I supposed to ask?    
ZACH: What I saw.  Why I called NCIS.    
GIBBS: What did you see, Zach?    
ZACH: Two men were watching us.  I think they kidnapped my Dad.    
GIBBS: Describe them.    
ZACH: Dark glasses.  One had a military haircut.  One had a shaved head.    
TONY: How old?    
ZACH: About your age.  They had Ipods, too.    
TONY: It’s like a Walkman, Boss.  Ipod.    
ZACH: They were only listening in one ear like this.    
GIBBS: Be back in a minute, Zach.    
  (GIBBS AND TONY WALK TO THE SIDE)   
GIBBS: Dark glasses, earwigs.    
TONY: Sounds like Feds.    
GIBBS: You really think the FBI would arrest a man and leave his kid in the park, DiNozzo?    
TONY: Maybe our Commander took a walk.  My father left me in the Maui Hilton for two days once.  He didn’t even realize I was missing until he got the room service bill.    
ZIVA: Sad, but enlightening.    
MCGEE: Boss, I just spoke with the Commander’s C.O..  He’s very concerned.  Apparently Commander Tanner was working on a highly classified D.O.D. project.    
GIBBS: What project, McGee?    
MCGEE: He wouldn’t say over an unsecured line.  But I’m going to find out.    
GIBBS: Footage from the security cameras?    
ZIVA: Park Security released them to me.    
GIBBS: Okay, get ahold of Zach’s mom.  She can pick him up at NCIS.    
MCGEE: (OVERLAP)  Uh… uh… boss.  Boss, um… his mother’s dead.   Killed four years ago in a car accident.    
GIBBS: Primary next of kin?    
MCGEE: There is none.  Just Commander Tanner and his son.      
     
  CUT TO:     
   

 
 INT. SQUAD ROOM – DAY     
     
TONY: These guys are definitely pros.  They keep their faces from the camera.  All we’ve got to go on is the kid’s description of them.    
MCGEE: It doesn’t look like a kidnapping to me.  They don’t have any guns.  They barely touched the Commander.    
GIBBS: They could have threatened his son.    
TONY: Explains why they left him alone in the park.    
GIBBS: What do we know about Commander Tanner?    
MCGEE: Well, Boss, he is a brilliant man.  A dual Ph. D. from Caltech in Number and Chaos Theory.  I was actually reading his thesis online; he manages to link non-relativistic quantum effects--    
GIBBS: Well, that’s useful to this case, McGee!    
MCGEE: Uh… the last three years he has been the Navy’s liaison with a defense contractor, Q and R software.  Been the project lead on something called “Honor.”    
GIBBS: Which is?    
MCGEE: Classified.  Uh… I put a call into the head of security over there.  No one’s gotten back to me.  So I thought I would pay them a visit.    
GIBBS: Yeah, that’s a good answer.  Tony, go with him.    
ZIVA: The sketch artist is done with Zach’s descriptions.  The boy has remarkable memory.  There’s also someone here from Social Security to pick him up.    
GIBBS: Services, Ziva.  Social Security is for older people.    
ZIVA: Noted.  Do you want me to tell the boy?    
GIBBS: No, I’ll handle it.  Here.  Sit down.  Put out a BOLO on the composites.  (TO ZACH)  Hey Zach, good job on the sketches, man.    
ZACH: Thanks.  That’s Social Services, huh?    
GIBBS: Mm-hmm.  Yeah, they’re going to take care of you until we get your dad back.    
ZACH: I can take care of myself.    
GIBBS: I don’t doubt that.    
ZACH: But I still have to go.    
GIBBS: Yeah, just for a while.  Come on.    
ZACH: What if you… what if you don’t find my dad, Agent Gibbs?    
GIBBS: I’ll find him, Zach.  I’ll find him.  Hey, if you ever need me or even if you just want to talk, you call, okay?    
     
  CUT TO:     
     
 INT. HALLWAY – DAY     
     
LAURA: I’m sorry we didn’t get back to you right away, Agent McGee.  We’ve been having some problems of our own.    
MCGEE: What kind of problems?    
LAURA: Honestly, I don’t know.  I’m only Mister Connell’s assistant.  I’m sure he can--    
  (SFX: LIGHTS CLICK OFF)   
LAURA: That’s been happening for the last half hour or so.  They should snap back on.    
TONY: Are you all right, Ms. Osgood?    
LAURA: Uh, it’s Laura.    
TONY: Laura.    
FRANK: Ms. Osgood.  I’ll take it from here.  Frank Connell, Q and R Security.  You certainly got here fast.      
WILDER: We just found out about the break-in ourselves an hour ago.    
     
  CUT TO:     
     
 INT. CONNELL’S OFFICE – DAY     
     
WILDER: At zero three hundred this morning, our network was breached.  We didn’t detect the intrusion until we attempted to boot up our main servers for maintenance.    
FRANK: Since then we’ve had our hands full tracking down the viruses they embedded in our system.    
MCGEE: Do we know yet what data’s been compromised, Commander?    
WILDER: It’s clear they were going after a working copy of Honor, but fortunately it’s protected by a key that exists outside our system.    
TONY: Key doesn’t sound very high tech.    
FRANK: An asymmetric algorithm key that’s committed to memory.    
WILDER: Without it, you can’t get the software to work.  It’s just random ones and zeros.  Completely worthless.    
FRANK: So you see, NCIS has nothing to worry about, gentlemen.    
TONY: Great.  Except that’s not why we’re here.    
MCGEE: Who has the Honor key committed to memory?    
WILDER: Our project leader, Lieutenant Commander Tanner.    
     
  CUT TO:     
     
 INT. CAR – MOVING     
     
  (SFX: MUSIC BLASTS FROM THE IPOD) 

 
  (PHONE RINGS)   
  (BEGIN TELEPHONE INTERCUTS)   
GIBBS: (INTO PHONE)  Yeah, Gibbs.    
TONY: (V.O./FILTERED)  We may have a problem, Boss.    
     
  (SCENE CUT)    
     
GIBBS: (V.O./FILTERED)  May have?    
TONY: (INTO PHONE)  The Honor code thingy Commander Tanner was working on may have been stolen.     
     
  (SCENE CUT)    
     
TONY: (V.O./FILTERED)  I’m trying to confirm it right now.    
GIBBS: (INTO PHONE)  What’s it supposed to do?    
     
  (SCENE CUT)    
     
TONY: (INTO PHONE)  Break just about any encryption in use today.    
GIBBS: (V.O./FILTERED)  Well yeah, DiNozzo.      
     
  (SCENE CUT)    
     
GIBBS: (INTO PHONE)  I’d say that sounds like a problem.    
TONY: (V.O./FILTERED)  It gets worse, Boss.    
     
  (SCENE CUT)  

 
     
TONY: (INTO PHONE)  According to the people here, Commander Tanner’s the only one who can make it work.    
GIBBS: (V.O./FILTERED)  All right.  I’m heading your way.    
     
  (SCENE CUT)    
     
GIBBS: (INTO PHONE)  Just got to drop off Zach’s pod thing first.    
     
  (SCENE CUT)    
     
ZACH: (INTO PHONE)  Agent Gibbs!      
     
  (SCENE CUT)    
     
GIBBS: (INTO PHONE)  Are you calling about your pod thing you left on my desk?    
ZACH: (V.O./FILTERED)  No.  He’s here!      
     
  (SCENE CUT)    
     
ZACH: (INTO PHONE)  The man from the park.    
     
  (SCENE CUT)    
     
GIBBS: (INTO PHONE)  Let me talk to your social worker, Zach.    
ZACH: (V.O./FILTERED)  I’m not in her office.    
     
  (SCENE CUT)    
   

 
ZACH: (INTO PHONE)  As soon as I saw him, I took off.    
GIBBS: (V.O./FILTERED)  Where are you?    
ZACH: (INTO PHONE)  Outside on the street.    
GIBBS: (V.O./FILTERED)  Zach, I’m a ...    
     
  (SCENE CUT)    
     
GIBBS: (INTO PHONE)  … Few bocks from you.  Stay right where you are.    
     
  (SCENE CUT)    
     
ZACH: (INTO PHONE)  I can’t.  He’s leaving.      
GIBBS: (V.O./FILTERED)  Zach, listen to me!    
     
  (SCENE CUT)    
     
GIBBS: (INTO PHONE)  I need you to…    
ZACH: (V.O./FILTERED)   He knows where my dad is!      
     
  (SCENE CUT)    
     
ZACH: (INTO PHONE)  We can’t let him get away.  Hurry!    
GIBBS: (V.O./FILTERED)  Zach!    
     
  (END TELEPHONE INTERCUTS)   
     
  (SFX: CAR TIRES SCREECH)  

 
  (MUSIC OVER ACTION/ZACH SEARCHES FOR THE MAN ON THE STREET)   
     
  (MUSIC OUT)   
     
 MUSIC IN:    
     
 EXT. SOCIAL SERVICES – DAY     
     
  (MUSIC OVER ACTION)    
  (SFX: CAR TIRES SCREECH)   
ZACH: Help!  Help!    
  (SFX: CAR BRAKES TO A STOP)   
GIBBS: (SHOUTS)  NCIS!  Let the kid go!    
ZACH: Gibbs!    
PAZZO: Ah, you little bastard! (SFX: GUNFIRE B.G.)   
  (MUSIC OVER ACTION/VINCENT JUMPS INTO THE SUV)    
WILLIS: Go!  Go!  Go!  Go!    
  (SFX: CAR TIRES SCREECH)   
  (SFX: GUNFIRE B.G.)   
GIBBS: It’s okay.    
     
  CUT TO:     
     
 INT. NCIS SQUAD ROOM – DAY     
     
  (SFX: GIBBS BLOWS UP A RUBBER GLOVE)   
TONY: New hires just keep getting younger, eh, Madam Director?    
SHEPARD: Obviously you didn’t get the memo, Agent DiNozzo.    
TONY: What memo?    
ZIVA: The one where it explains the next person who calls her Madam gets keel hauled, whatever that is.    
TONY: It’s….    
SHEPARD: Unpleasant.  Tell Gibbs I want him upstairs.    
GIBBS: What did the Director want?    
ZIVA: You… upstairs.  I better check on those sketches.    
TONY: I got a BOLO out on a black Chevy Suburban, Boss.  But without plates?    
GIBBS: DiNozzo, you will spend the next twenty four personally checking each one in Virginia, Maryland and D.C..    
TONY: That’s like an impossible – I’m on that.    
GIBBS: (TO ZACH)  You keep an eye on him for me.  I’ll be right back.    
  (GIBBS WALKS O.S.)   
TONY: You know, he was just kidding about keeping an eye on me.    
ZACH: I couldn’t remember when Gibbs asked me, but I think I got it right.    
TONY: Got what right?    
ZACH: The numbers… on the license plate.      
  (INTERCUT FLASHBACK SCENE)   
     
ZACH: I was scared, but I remember most of the numbers.    
TONY: Oh right, Zach!  My man!  Come on.  Give me five!  Come on, meet me up high!  All right.    We’ll work on that.  Good job.    
     
  CUT TO:     
     
 INT. HALLWAY – DAY     
     
SHEPARD: Always admired your way with children.  Ever think of having any of your own?    
GIBBS: Is that an offer, Jen?    
SHEPARD: No, it wasn’t an offer, Jethro.  It was merely an observation.    
GIBBS: You know why I get along with kids so well?  Because when they lie they don’t have the guile to get away with it.  You wanted to see me?    
SHEPARD: I have spent the last hour on video-conference with the Directors of the FBI, NSA, and Homeland Security.     
GIBBS: Your kind of tea party.    
SHEPARD: If Project Honor’s compromised, it will cripple our intelligence networks.  They all want jurisdiction on this one.    
GIBBS: And you said…    
SHEPARD: I have my best agent working it.  Now tell me you have something.    
GIBBS: The same men who kidnapped the Commander went after his son.    
SHEPARD: Have you considered that Commander Tanner might not have been kidnapped?    
GIBBS: I have.    
SHEPARD: And?    
GIBBS: I don’t buy it.  

 
SHEPARD: Your famous gut again?    
GIBBS: No.  His son.    
     
  CUT TO:     
     
 INT. LAB – DAY     
     
GIBBS: Abs, give me good news.    
ABBY: Oh my god, I got this email that says I may have already won fifty million dollars.  And I’m really, really psyched.  Oh, you mean about the case?  I’ve been going through Q and R security logs.  It’s like the Fort Knox of computer systems.    
MCGEE: Next generation anti-virus software, intrusion detection…    
ABBY: Crypto processors, ACLs, firewalls up the wazoo.      
GIBBS: Hey hey.    
ABBY: Um… okay.  No one can penetrate the system, Gibbs.  It could be disabled if someone had a high enough clearance.    
GIBBS: It’s an inside job.    
ABBY: Q and R is monitored twenty four seven.  All the employees have passwords to gain access to the system.    
MCGEE: Like digital fingerprints.  Every keystroke recorded for posterity.    
ABBY: At three a.m. this morning, someone planted a virus into the network.  It shut down the security system for exactly one hour.    
MCGEE: Long enough for our hacker to breach the network, remove the software and plant the viruses.    
GIBBS: Who?  

 
CHIP: The virus originated from Commander Tanner’s terminal, Sir.    
GIBBS: Someone else could have used it.    
CHIP: No, Sir.  The data is very clear.  Simply pointing out that Q and R’s security system was designed to be accurate under the circumstances, Sir.    
ABBY: Chip!    
MCGEE: He’s right about the design, though, Boss.    
GIBBS: Who designed it?    
MCGEE: Uh, Q and R’s risk management team.  But all of their people are former law enforcement and military, vetted at the highest level.     
GIBBS: Commander Tanner was vetted at the highest level, too.    
MCGEE: Tony is reviewing statements from the employees.  I’m reviewing the computer terminals, but the virus wiped a lot of files.  It doesn’t look good for the Commander, Boss.    
GIBBS: Wipe that dirt off your lip!    
CHIP: Dirt?    
     
  CUT TO:     
     
 INT. SQUAD ROOM – DAY     
     
  (SFX: ELEVATOR DINGS/DOORS SLIDE OPEN)    
LAURA: I feel like I’ve wasted your time, Agent DiNozzo.    
TONY: Bite your tongue.  You’ve been great.    
LAURA: I just feel so bad for that poor little boy.    
TONY: Well listen, if you think of anything, you give me a call day or night.  Home phone number’s on the back.  

 
  (SFX: ELEVATOR DINGS/DOORS SLIDE CLOSED)    
TONY: Where’ve you been?  I could have used your help with those interviews.    
ZIVA: Oh?  You look like you had your hands full with her.    
TONY: Watch your sexual innuendo around the kid.  He’s had a hard day.    
ZIVA: He’s taking it better than most adults.  He’s resilient.    
TONY: Do you see the way he’s been acting around me?    
ZIVA: I think it’s because he doesn’t like you, Tony.    
TONY: Kids dig me.    
ZIVA: No they don’t!    
TONY: Zach.  Zacharoo, buddy!  Come on over here, man.  I was going to wait until tomorrow when everyone was here…but considering what a brave little boy you’ve been and how much you’ve helped us.  I’m going to make you an honorary NCIS Agent.    
ZACH: Thanks.  I’ve got to go to the head.    
  (SFX: ZIVA LAUGHS)   
ZIVA: Yes, Tony.  I was mistaken.  Your way with children is only rivaled by your way with women.    
TONY: He’s under a lot of stress.    
GIBBS: Where is Zach?    
TONY: Potty break, Boss.    
GIBBS: You gonna speak?    
ZIVA: I got an I.D. on one of our suspects.  His name is Vincent Pazzo.  Italian born.  Freelance mercenary.  Black ops, mostly.  Some wet work.    
TONY: How’d you find out about that?    
ZIVA: I sent Zach’s sketches to some people who owe me a favor.    
TONY: Well, if he’s got the Honor program and the guy who knows how to make it work, then why’d they go after the kid?    
GIBBS: To force him to cooperate.    
ZIVA: Then there’s a possibility that Commander Tanner set this up to make it look like kidnapping.    
GIBBS: Keep your voice down.      
TONY: Shh!    
ZIVA: That’s what I would do if it were my op.  The authorities are looking for a kidnapper when they should be looking for a traitor.    
GIBBS: It doesn’t feel right, Ziva.    
ZIVA: It doesn’t have to feel right to be right, Gibbs.    
     
  CUT TO:     
     
 INT. BASEMENT – NIGHT      
     
  (SFX: SANDING)   
ZACH: Gibbs, can I ask you a question?    
GIBBS: Yeah, shoot.    
ZACH: How are you going to get this out of here when it’s finished?    
GIBBS: Good question.  I don’t know.  I haven’t thought about it much.    
ZACH: I think maybe you could use a crane or something.    
GIBBS: Yeah?  I could dig a ramp.  Knock that wall out and hoist it out of here.    
ZACH: I went sailing once with my dad and Commander Wilder.  Didn’t go too well.    
GIBBS: Did you get seasick?  

 
ZACH: My dad did.  Commander Wilder thought it was funny, you know, my dad being in the Navy and all.  You’re going to find him, right?    
GIBBS: Oh, yeah.  We’ll find him.    
ZACH: Promise?    
GIBBS: Yeah.  I promise.  Do you want to give me a hand?    
ZACH: Hmm.  Don’t know how.    
GIBBS: Come on, I’ll give you a hand.    
ZACH: I don’t want to ruin it.    
GIBBS: You’re not going to ruin anything.  Come here.  See?  You always want to go with the grain of wood.  Put your hand there.  Put your weight behind it.  Back and forth, real even. 


(SFX: SANDING)   
     
  CUT TO:     
     
 INT. SQUAD ROOM – DAY     
     
ZIVA: Where’s Gibbs?    
MCGEE: Uh… home with Zach.  What’s up?    
ZIVA: Commander Tanner’s bank statement.  Do American’s usually empty out their bank accounts before they take their children to the park?    
MCGEE: You’re kidding!    
ZIVA: Savings, checking, money market.  Twenty three thousand dollars.    
MCGEE: Gibbs is not going to like this.    
ZIVA: Are we solving this case to please him?    
TONY: I got a trace on the Chevy Suburban.  Zach missed two numbers on the plate but I found the vehicle.  Rental car out of Maryland.  ID’s fake.  Credit card was stolen.  But that’s our other kidnapper.  

 
MCGEE: Does the car have a navigation system?  Because we could use the GPS…    
TONY: Two words for you, McGee.  Lo and Jack.    
MCGEE: That’s one word.    
ZIVA: A what?    
TONY: It’s a… whatever.  I tracked it down to a parking lot a couple miles from here.    
GIBBS: Good job, McGee.    
MCGEE: What?    
GIBBS: Come on, let’s roll!    
ZIVA: Where’s the child?    
     
  CUT TO:     
     
 INT. LAB – DAY     
     
DUCKY: Now keep your eye on the coin.  Yeah…. and this….  now that, my young friend, is magic.  Now a true magician doesn’t reveal the mysteries of his craft to anyone else but another magician.  But would you like to learn?    
ZACH: It’s in that hand.  Isn’t it?    
DUCKY: Oh!  So it is.  He’s quite observant.    
ABBY: Does he remind you of anyone?    
DUCKY: Ah, very good.    
     
  CUT TO:     
     
 INT. GARAGE – NIGHT     
     
TONY: (INTO RADIO)  Got it, Boss.  Black SUV, no rear window.  One visible suspect in the vehicle.  Should we take him now? 
(BEGIN INTERCUTS)   
GIBBS: (V.O./FILTERED)  Wait.      
     
  (SCENE CUT)    
     
GIBBS: (INTO RADIO)  I’m almost in position here.    
     
  (SCENE CUT)    
     
TONY: (INTO RADIO)  Copy.  (TO ZIVA)  Are you sure you wouldn’t rather be partner with McGee?  I mean, the two of you seem to click.  And we’re about to storm this vehicle.  Who knows what’s going to go down. (END INTERCUTS)   
ZIVA: Don’t worry, Tony.  I got your back.    
TONY: Ha!  My back.  Listen, lady, if anybody is getting anybody’s back, it’s me getting yours.    
  (CAMERA ANGLE ON MCGEE)   
MCGEE: (INTO RADIO)  In position, Boss.    
  (CAMERA ANGLE ON MCGEE)   
GIBBS: (INTO RADIO)  Take him down!    
  (MUSIC OVER ACTION/ALL RUSH TOWARD THE SUV)
(SFX: CAR DOOR OPENS)   
     
  (MUSIC UP AND OUT)   
     
 FADE IN:    
     
 INT. AUTOPSY ROOM – DAY     
     
  (SFX: DUCKY HUMS B.G.)   
DUCKY: Ah Ziva, what a pleasure!    
ZIVA: Doctor Mallard.  

 
DUCKY: Oh Ducky, please.    
ZIVA: Ducky!    
GIBBS: Are you two done with the name game?    
DUCKY: Our guest departed this world only a few hours ago, but he was in a great deal of pain before he died.  Seems he was wounded.  Single round.  The bullet lodged under his scapula.  The shoulder blade.    
GIBBS: Duck, I’m going to guess that slug’s from my safe.    
DUCKY: As to the fatal injury, this circular burn around the entry wound suggests…    
ZIVA: A silencer was used.  It was done in haste by someone with little, if any, experience.  If a professional did this, he would have not left his weapon.  It’s untidy.  Marks of an amateur.  If it were me?  I would not have been so obvious.  There are literally dozens of effective ways to eliminate a target without raising suspicions.  Heroin overdose is popular, but it requires a history of prior use.  Of course something like insulin or potassium can be used to suggest death by natural causes.    
DUCKY: I really must ask you over for dinner.  Mother would love to talk with you.    
GIBBS: They cleaned house.  I wounded him when he tried to grab Zach.  After that he was a liability.    
ZIVA: Once, again, I suggest Commander Tanner may be involved.  All the evidence says he stole the software.  He cleared out his bank accounts.  He likely killed this man.  You have to admit from an investigator’s point of view, the pieces fit together quite well.  (LONG BEAT)  Or not.    
     
  CUT TO:     
     
 INT. LAB – DAY     
     
GIBBS: Abby!      
CHIP: Ballistics Lab, Sir.    
GIBBS: Are you serving in the military?    
CHIP: No, Sir.  I was denied that --    
GIBBS: Stop standing at attention.    
CHIP: I just believe it’s good posture, Sir.    
ABBY: What?  No Zachster?      
GIBBS: Abby, you’re yelling.    
ABBY: Oh, sorry.  Where is he?    
GIBBS: He’s upstairs.    
ABBY: He’s a cool kid.  Reminds me of you.  He’s like a Mini-Gibbs.  Austin Powers?    
GIBBS: You calling Zach a Mini-me?    
ABBY: Gibbs, I am so impressed with your pop culture reference!    
GIBBS: Tell me about the weapon.    
ABBY: All right.  It’s a Makarov Three Eighty.  It matches the hollow point slugs from the body downstairs.  And this bad boy that we pulled from his shoulder matches your Sig.    
GIBBS: Any prints on the Three Eighty?    
ABBY: Only from the dead guy.    
GIBBS: Tell me you have something else.    
ABBY: I have something else.    
GIBBS: What is it?    
ABBY: Chip shaved his mustache.    
GIBBS: I didn’t notice.    
CHIP: Didn’t notice?    
ABBY: He doesn’t notice unimportant things, Chip.  Sorry, Chip.  Didn’t mean it.    
     
  CUT TO:     
   

 
 INT. ELEVATOR – DAY     
     
  (SFX: ELEVATOR DINGS/DOORS SLIDE OPEN)   
GIBBS: You getting off, Director?    
SHEPARD: Looking for you actually.  I saw Ducky’s report on the body downstairs. 
(SFX: ELEVATOR DINGS/DOORS SLIDE SHUT)   
GIBBS: That was fast.    
SHEPARD: One of the perks of being Director.  I get to read all the good reports.  What’s next, Jethro?    
  (SFX: ELEVATOR DINGS/DOORS SLIDE OPEN)   
GIBBS: Finishing this conversation.    
SHEPARD: Don’t give me a hard time. (SFX: ELEVATOR DINGS/DOORS SLIDE SHUT)    
GIBBS: I didn’t realize I was.    
SHEPARD: The man who supposedly kidnapped Commander Tanner is lying dead in our autopsy room.  Tanner is looking less and less like a victim.    
GIBBS: You want back in the field again, Jen?    
  (SFX: ELEVATOR DINGS/DOORS SLIDE OPEN)   
SHEPARD: Tanner has technology that could set back our intelligence monitoring thirty years.  Pardon me for taking an interest.    
GIBBS: And here I thought you just wanted an excuse to spend time together.    
SHEPARD: I just want to know that this is about more than a fatherless child to you.    
MCGEE: Boss!    
SHEPARD: Didn’t you notice that we’re in the middle of a conversation, Agent McGee!    
MCGEE: Sorry.  Should I come back?    
GIBBS: No.    
SHEPARD: (OVERLAP)  Yes.    
GIBBS: I’m simply trying to solve your case here, Director.    
SHEPARD: Speak.    
MCGEE: Commander Wilder is here.  He works with Commander Tanner at Q and R.     
     
  CUT TO:     
     
 INT. SQUAD ROOM – DAY     
     
GIBBS: Commander Wilder.    
WILDER: I went by his house to grab some stuff for him.  Your Agents wouldn’t let me in.  So I bought him a Nintendo to play with.    
MCGEE: That’s the D.S.  It’s an excellent system.  I’ve heard.    
WILDER: This is a hell of a situation.  Zach’s been through so much in his life already.    
GIBBS: Is there a reason you wanted to see me?    
WILDER: Commander Tanner is a close friend.  I was hoping for information.  Over at Q and R they’re saying he’s a suspect.  Do you know the sacrifices he’s made to serve our country?    
GIBBS: I do.    
WILDER: I don’t care what the computer log says.  Commander Tanner is no traitor.  What’s it going to take to prove that?    
GIBBS: Finding who is.  

 
WILDER: Then you should be looking at Q and R’s civilian employees, because right now they’re falling all over themselves to try and protect their collective asses.  What about Zach?  Where’s he staying?     
GIBBS: With me.    
WILDER: I’m the closest thing he has to family.  I can take him home with me.    
GIBBS: Can’t do that.  He’s under protective custody.    
WILDER: You mean they’re after Zach, too?    
GIBBS: We’ll take good care of him, Commander.    
WILDER: I’m just going to say goodbye.    
  (WILDER WALKS TO ZACH)   
MCGEE: Boss, so did you tell him we think Tanner’s innocent?    
GIBBS: We don’t know he is.  Do you have something to say, McGee?    
TONY: I’ve been going through the evidence we bagged from the vehicle, Boss.  Prepaid burn phone.  Guess whose number’s on the caller I.D.?  Frank Connell, Q and R office.    
     
  CUT TO:     
     
 INT. OFFICE – DAY     
     
FRANK: What the hell are you doing here?    
LAURA: I couldn’t stop them, Mister Connell.    
TONY: It’s not her fault.  She was overwhelmed by a Federal search warrant.    
FRANK: This is completely out of line.  I have been nothing but cooperative.    
TONY: Explain why you called the kidnappers from this office the day the Honor Code went missing.  

 
FRANK: That’s a ridiculous accusation.    
TONY: Denying you were here?    
FRANK: I said in my statement I was working late that night.    
GIBBS: So you made the call.    
MCGEE: Someone’s tampered with this hard drive.  Tried to erase the command logs the morning of the robbery.    
FRANK: We had a virus.  It corrupted thousands of files.    
GIBBS: Is that what happened, McGee?    
MCGEE: I can’t tell ‘till we get back to the lab.    
GIBBS: Okay, bag and tag.    
MCGEE: You cannot remove that computer from this building!    
TONY: Don’t worry.  You’re going with it.    
FRANK: Go up and call the lawyers.    
TONY: (V.O.)  You have the right to remain silent.  Anything you say can and will be used against you.    
     
  CUT TO:    
     
 INT. SQUAD ROOM – NIGHT     
     
TONY: Hey.    
ZIVA: Gibbs got Connell talking yet?    
TONY: His lawyer won’t let him talk, so Gibbs is giving him the old stare.    
ZIVA: Gibbs does it much better.    
TONY: Apple for the teacher?    
ZIVA: It’s for McGee.  He’s been very generous with me.  Helping me adjust to this new city.    
TONY: So you’re giving him an apple?    
ZIVA: It’s a small gesture.  

 
TONY: Well if you want to thank him, why don’t you just get him a date?  Gibbs wants to know if you’ve got anything he can use on Connell.    
ZIVA: Frank Connell’s a deacon at his church.  Never had a moving violation, let alone a parking ticket.  And he calls his mother every Sunday.  The man is spic and spam.    
TONY: The saying is spic and span.  Spam is lunch meat.    
ZIVA: Oh.  What exactly is span then?    
TONY: Span is… I’ll get back to you on that.    
ZIVA: In my opinion, Frank Connell is not involved in this.    
TONY: Oh, good.  I’ll let Gibbs know right away because he loves to hear our opinions.    
ZIVA: He’s distracted by his affections for Zach.    
TONY: Gibbs doesn’t get distracted.    
ZIVA: What do you call it then?    
TONY: The Boss moves in mysterious ways.  Get this to him.    
ZIVA: Why me?    
TONY: Because I’m going to go see your little buddy McGee.    
ZIVA: Hey, put that back!    
TONY: I’m just bringing it to him.    
     
  CUT TO:    
      
 INT. LAB – NIGHT     
     
TONY: Progress report, McGee.    
MCGEE: Ah, well I think that Frank Connell put a trace on Commander Tanner’s computer.    
TONY: Think?  

 
MCGEE: Well, I’ve got scraps of code, protocols, commands.  He might have put the trace in, collected Tanner’s passwords, stolen the software.    
ABBY: Might have and think are not going to make Gibbs happy.    
MCGEE: Well, whoever wiped his files did a really good job, because there is nothing left but fragments.  Can’t Gibbs just break Connell in interrogation?    
TONY: Not with a five hundred dollar an hour defense attorney breathing down his neck.  Puts it on you, McGee.    
MCGEE: Well, nothing I have found contradicts any of the evidence we had against Commander Tanner.    
TONY: I’m with you, Probie.  But he’s feeling pretty strong about this one.    
MCGEE: Has anyone considered the fact that Gibbs may be wrong this time?    
ABBY: (GASPS)  McGee, bite your tongue!  Gibbs knows what he’s doing.  We just have to show him love.    
TONY: We show the love, Abby.  Just don’t want to let the bad guys get away while we’re doing it.  Almost blocked my shot there, Chipper.  Ever play ball?    
CHIP: College.    
TONY: Oh, yeah?  Me, too.    
ABBY: Tony here ran point for Ohio State.    
TONY: What conference did you play in?    
CHIP: We didn’t exactly have a conference.    
TONY: Division?    
CHIP: Not really.  It was more of an intramural thing.    
TONY: Skins and moustaches?      
ABBY: Whatcha got for me?  Chip?  

 
CHIP: Fingerprint analysis results.    
ABBY: You’re free to go, Chip.    
CHIP: Oh, I don’t mind staying late, Ma'am.    
ABBY: Go home Chip, please!      
CHIP: Is that an order?    
ABBY: Yes!  Go! (CHIP WALKS O.S.)   
MCGEE: I don’t know how you concentrate around that guy.    
ABBY: I know.  No, no, no, no, no!  No!  I’m too good at what I do.    
MCGEE: No, you’re not.    
ABBY: I am.  And Gibbs is going to hate me for it!    
MCGEE: What happened?    
ABBY: Oh, it’s the following up on the murder weapon, double checking to see if there’s anything I missed.    
MCGEE: Was there?    
ABBY: Fingerprints.    
MCGEE: On the gun?!    
ABBY: On the rounds in the magazine.    
MCGEE: Well that’s great!    
ABBY: Most people get obsessed about cleaning the grip and the trigger.  They don’t think twice about the bullets.  Now we’ve got a nice partial thumb, a forefinger, and a perfect index print.    
MCGEE: Amazing.    
ABBY: Yeah, I know.    
MCGEE: So whose prints are they?    
ABBY: Commander Tanner’s.    
     
  (MUSIC OUT)   
   

 
 MUSIC IN:    
     
 INT. BASEMENT – NIGHT    
     
GIBBS: Yeah.  Yeah, at this rate we’ll have her seaworthy in no time.    
ZACH: Maybe my dad can help when he gets back.    
GIBBS: Hubba-hubba.  Dinner at the White House?    
SHEPARD: A date, actually.    
GIBBS: Must be an important guy for you to get all decked out.    
SHEPARD: I’d prefer if you just told me that you liked my dress.    
GIBBS: I haven’t decided yet.    
SHEPARD: (TO ZACH)  Do you mind giving us a moment?    
GIBBS: Zach, why don’t you go upstairs and grab a soda.    
  (ZACH WALKS O.S.)   
SHEPARD: How long are you planning on keeping Frank Connell locked up?    
GIBBS: You make a house call to reprimand me, Jen?    
SHEPARD: You’ve got Commander Tanner’s fingerprints on the bullets of the murder weapon.    
GIBBS: Well, I’m not sure he did it.    
SHEPARD: Why?  And don’t tell me your famous gut again.  Zach is a great kid, Jethro.  Doesn’t mean his father’s not a bastard.    
GIBBS: He might be, but Zach’s our only link to him.    
SHEPARD: You think he might make another attempt to get Zach back?    
GIBBS: If he does I’ll be waiting for him.    
ZACH: My dad didn’t do anything wrong!    
SHEPARD: It’s a complicated situation.    
ZACH: It’s not!    
SHEPARD: Zach…  

 
GIBBS: Zach, there is evidence he did something wrong.    
ZACH: It doesn’t matter.  I know in my, my stomach he didn’t do anything wrong.  You promised you’d bring him back to me, Gibbs.  Please!    
     
  CUT TO:     
     
 INT. SQUAD ROOM – DAY     
     
MCGEE: Where’s Zach?    
GIBBS: Ducky’s.    
MCGEE: Listen, Boss, I spent half the night taking Frank Connell’s hard drive apart.  There was nothing.  I think we need to accept that Commander Tanner sold the software.    
GIBBS: I’m not accepting anything.    
MCGEE: Boss…    
GIBBS: We need to look at this a different way.    
ZIVA: I agree.  I just talked to the CIA.  They were very cooperative.    
MCGEE: They were?    
ZIVA: He owed me a favor.    
MCGEE: How many people owe you favors?    
ZIVA: How many dates does Tony go on a month?  This is from Kosovo in the late nineties.  The man with the shaved head is Vincent Pazzo.  The one on the left is Willis Hirst.  They were mercenaries for the Kosovo Liberation Army.    
MCGEE: Freedom fighters.    
ZIVA: Not exactly.  They worked for a warlord as specialists.    
MCGEE: What specialty?      
ZIVA: Coercion.    
GIBBS: Torture.  

 
MCGEE: But the evidence we have against Commander Tanner.    
ZIVA: This is a covert operation.  Take nothing at face value.  They framed Commander Tanner as a diversion.    
GIBBS: While they torture him for the access code.    
MCGEE: Maybe he won’t talk.    
ZIVA: Have you ever been tortured, McGee?  There’s only so much torment a human body can bear.  Strong men break in a few days, but nobody can hold out forever.  Not even Gibbs.  With a trained interrogator, it can be done in less time.  I can get that code in hours.    
MCGEE: They’ve had him for two days.    
ZIVA: He’s running out of time if he hasn’t talked already.    
GIBBS: A few hours, huh?    
ZIVA: Give or take.    
GIBBS: I’m putting you in a room with Frank Connell.  You have forty minutes.    
TONY: I’d hold off on that, Boss.    
GIBBS: DiNozzo, where have you been?    
TONY: Tracking down the convenience store where our dead guy purchased his cell phone.  Not easy, by the way.  The language barrier between me and Mister Singh was no piece of cake either.  But once I convinced him I wasn’t going to shut down his convenience store, he gave me his surveillance video tapes.  Is this poppy seed?    
GIBBS: Where is the video?    
TONY: Abby’s lab.  Sorry, Boss.  She’s scanning the tapes now.    
     
  CUT TO:     
     
 INT. LAB – DAY     
     
ABBY: The phone was purchased with cash a week before Commander Tanner disappeared.    
GIBBS: Pause the tape.  That woman’s got four phones in her hands.    
     
TONY: Zoom in, Abs.  Oh, yeah.  The lips and the angle of the chin, the curve of the neck.    
ABBY: Okay, we got it, Tony.  She’s attractive.    
TONY: It’s Laura Osgood.  Frank Connell’s assistant.    
ABBY: I’ll make you a print…  I hate it when they do that. (TONY AND GIBBS WALK O.S.)   
     
  CUT TO:     
     
 INT. CONNELL’S OFFICE – DAY     
     
LAURA: What’s going on?    
GIBBS: You bought phones connected to a robbery, a kidnapping and a murder.      
ZIVA: Gibbs, her number matches several calls on the kidnapper’s phone.    
GIBBS: You’re done.  Only way to help yourself is tell us everything you know.    
LAURA: I want a lawyer.    
GIBBS: Commander Tanner’s been gone for forty seven hours.    
ZIVA: If he’s not dead yet, he soon will be.    
MCGEE: Maybe we can convince her to change her mind about the lawyer.    
ZIVA: Oh, I can convince her far more than that.    
GIBBS: How long?    
ZIVA: Not long.    
GIBBS: McGee, are you thirsty?  Come on.  I’ll buy you a cup of coffee.    
  (DOOR CLOSES)   
     
  CUT TO:     
     
 INT. LOBBY – DAY     
     
MCGEE: Boss, what exactly is Ziva doing in there? (BEAT) I don’t want to know.    
     
  CUT TO:     
     
 INT. CONNELL’S OFFICE – DAY     
     
LAURA: It was a three man team.  I was on the inside.  I put a trace on Commander Tanner’s computer to get his passwords.  I planted the virus using his log-in.    
ZIVA: Keep going, Laura.    
LAURA: Pazzo and Hirst grabbed Commander Tanner to get the access code.    
MCGEE: Who set it up?    
LAURA: I don’t know.  We were contacted separately.  Money was wired.  Instructions emailed on an anonymous server.    
GIBBS: Where is he?    
ZIVA: Commander Tanner, where is he being tortured?    
LAURA: (CRYING)  That wasn’t part of my assignment.  Please, they’ll kill me.  It’s a garage near Coleman Park.    
     
  CUT TO:     
     
 INT. GARAGE – DAY     
     
  (PHONE RINGS)   
WILLIS: (INTO PHONE)  Yeah?  

 
PAZZO: (V.O./FILTERED)  Code checks out.  Proceed as planned.    
WILLIS: (INTO PHONE)  All right.  I’ll go clean up.    
  (SFX: BANGING)   
  (DOOR CLOSES)   
  (MUSIC OVER ACTION/DOOR BURSTS OPEN)
(ALL RUSH INTO THE GARAGE)   
     
  (SFX: GUNFIRE)   
GIBBS: Clear!  Commander Tanner.      
TANNER: Zach?    
GIBBS: He’s all right.  He’s safe.  We’ve got him.    
TANNER: They told me they had him.  If I didn’t give them the code, they were going to kill him.    
GIBBS: You gave them the key?    
TANNER: I had to.  They had my son.  They showed me proof.    
GIBBS: What proof? (INTERCUT FLASHBACK SCENE)   
     
  CUT TO:     
     
 EXT. Q AND R BUILDING – DAY     
     
WILDER: Agent Gibbs?  What in the hell’s going on?    
  (F/X: GIBBS KNOCKS WILDER TO THE GROUND)   
WILDER: I’m not resisting!      
GIBBS: Too bad.  

 
WILDER: I could have never hurt Zach.  It was strictly business.    
TONY: We’ll be sure to let him know that.    
     
  MUSICAL BRIDGE TO:   
     
 INT. SQUAD ROOM – DAY     
     
GIBBS: Are you okay?    
ZACH: I guess.  Commander Wilder was my dad’s … he was my friend, Gibbs. I should have known.  I shouldn’t have let him fool me like that.    
     
GIBBS: Zach, sometimes really bad people are good at fooling you.    
ZACH: Anybody bad ever fool you?    
GIBBS: Oh, yeah.  More than once.    
ZACH: Someday I’m going to find them and put them all in jail.    
GIBBS: I believe you will.    
     
TANNER: Zach!    
ZACH: (SHOUTS)  Dad!  Daddy!  Daddy!  You’re all right.  I knew you’d never leave me.    
TANNER: (V.O.)  I’m all right, Buddy.  Everything’s all right.    
ZACH: (V.O.)  I love you, Daddy.    
  (INTERCUT FLASHBACK SCENE OF GIBBS/ZACH/  YOUNG GIRL)   
     
  (MUSIC OUT)   
     
  (ENDING CREDITS UP AND OUT)   
   
* * * * * * * *


Prepared by C.C.   Printed in USA
Calvert Continuities   Aired 11/1/05





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Bonsoir tout le monde ! Une nouvelle photo du mois est disponible sur le quartier Person of Interest.

Viens chatter !